Tyto VOP vymezují a upřesňují vztahy, práva a povinnosti mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je jako prodávající pan Zdislav Machaczek , se sídlem Ddírnyt, s.r.o. Nebory 5, 739 61, Třinec, IČ: 11744880 (dále jen „Prodávající“) a na straně druhé je kupující (dále jen „Kupující“).
V souladu s právním řádem České republiky jsou uzavřeny veškeré smluvní vztahy. V případě, že smluvní stranou je spotřebitel, řídí se vztahy, které nejsou upraveny obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Není-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.). Další informace jako kontakt a další o prodávajícím jsou uvedeny na webové stránce www.udirnytrinec.cz .
Na veškeré zboží pro koncové spotřebitele zakoupené u naší firmy poskytujeme záruku 24 měsíců (nikoliv na IČO).
Na veškeré zboží pro firmy nebo živnostníky poskytujeme záruku 12 měsíců (nákup na IČO).
Prodávající prohlašuje, že
Pokud se stane kupujícím spotřebitel, návrhem (nabídkou) k uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránkách internetového obchodu udirnytrinec.cz. Kupujícímu může při vytváření objednávky asistovat pracovník internetového obchodu, ať už přímo na pobočce, po telefonu nebo přes email. Než Kupující závazně potvrdí objednávku na webu prodávajícího, má kupující právo libovolně měnit jak požadované zboží, způsob dopravy a i způsob úhrady za zboží. Má také právo zkontrolovat všechny sdělené údaje, které do objednávky vložil.
Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím a přijetím objednávky prodávajícím. Toto přijetí prodávající bez prodlení potvrdí kupujícímu informativním e-mailem (potvrzení) na zadaný e-mail kupujícím, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklý smluvní vztah (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody obou stran nebo na základě zákonných důvodů.
Přílohou tohoto emailu (potvrzení) je aktuální znění VOP včetně Reklamačního řádu internetového obchodu udirnytrinec.cz.
Veškeré smluvní vztahy a i případné spory, které vzniknou na základě smluvního vztahu, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
Pokud prodávající má zboží, které je předmětem kupní smlouvy odeslat, prodávající toto zboží odevzdá kupujícímu tím, že předá sjednanému dopravci k přepravě pro kupujícího a umožní kupujícímu uplatnit veškerá práva z přepravní smlouvy vůči dopravci a prodejce tedy odevzdá kupujícímu – spotřebiteli zboží jakmile mu věc předá dopravce.
Prodejce předá ať už prostřednictvím přepravcem nebo sám kupujícímu předmět koupě v sjednaném množství, jakosti a provedení.
Dále si také prodejce vyhrazuje právo na zrušení objednávky u zboží označeného pojmem „Není skladem“ nebo „Na dotaz“ a v případě, že zboží, které je předmětem objednávky, již není možné dodat toto zboží nebo nahradit jiným podobným modelem pokud již kupující zaplatil část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo zaslána na adresu a k uzavření Kupní smlouvy nedojde.
Na dárky, které jsou poskytovány zcela zdarma, nelze uplatňovat jakákoliv práva spotřebitele. Takové zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy a veškeré normy dle platné legislativy ČR.
Pokud provedete storno objednávky do 12 hodin, považujeme objednávku za zrušenou. Storno můžete poslat e-mailem případně provést telefonicky. Při zrušení objednávky je nutné uvést Vaše jméno, e-mail a číslo objednávky.
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku)
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
Pokud se projeví vada v průběhu šesti měsíční doby od převzetí, bude se mít za to, že byla již při převzetí vadná.
Kupující má nárok uplatnit právo z vady na zboží, která se vyskytne v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí , ale toto právo se však netýká:
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupujícímu byla před převzetím věci vada u zboží známa, nebo pokud kupující vadu sám způsobil.
Pokud má věc vadu, a tato věc je prodávána za nižší cenu nebo jedná-li se o věc použitou, má kupující právo na přiměřenou slevu místo výměny věci.
Další práva a povinnost stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodejce.
Jsou-li k uzavření kupní smlouvy použity prostředky komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží). Tedy odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě 14dní od doručení posledního zboží plynoucího ze smluvního vztahu.
Prodávající dává možnost spotřebiteli odstoupit od smluvního vztahu. Odstoupení od smlouvy může zaslat na adresu společnosti Dírnyt, s.r.o. nebo na e-mail info@udirnytrinec.cz, musí obsahovat jméno-příjmení, adresu, číslo platebního dokladu, ten toto odstoupení potvrdí bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí.
Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nemůže být chápáno jako možnost bezplatného zapůjčení zboží.
Pokud tedy odstoupí spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od prodejce obdržel, a to na náklady spotřebitele. Pokud to již není možné (např. v době 14 denní lhůty bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vráceno. V případě, že je vrácené zboží poškozeno úplně nebo jen částečně, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodejce je v takovém případě povinen vzniklou škodu prokázat. Prodejce spotřebiteli vrací jen kupní cenu sníženou o prokázané škody na zboží.
Spotřebitel by měl zboží vrátit úplné, s veškerou dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal od přepravce.
Od Kupní ceny, která má být spotřebiteli vrácena, může prodávající odpočíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.
Odstoupí-li spotřebitel od smluvního vztahu s prodávajícím, prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky za zboží spotřebiteli dříve, než spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodejci odeslal.
Pokud jsou se zbožím poskytované dárky, bere spotřebitel na vědomí skutečnost, že je darovací smlouva mezi prodejcem a kupujícím uzavřena s podmínkou, kdy v případě spotřebitel využije práva na odstoupení od kupní smlouvy, darovací smlouva pozbývá platnost a spotřebitel je povinen spolu s vráceným zbožím z kupní smlouvy vrátit i s ním související poskytnuté dárky včetně všeho, o které se obohatil. V případě, že tyto dárky nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení spotřebitele. Pokud není dobře možné vydání předmětu bezdůvodného obohacení, má prodejce právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny těchto dárků. Prodejce je oprávněn tuto cenu obvyklou Daru, odečíst od vrácené kupní ceny za zboží.
Právo na odstoupení od smlouvy spotřebitel v souladu s ustanovením § 1837 občanského zákoníku nemá zejména, v případě smluv:
dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy
Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
Případné spory mezi udirnytřinec.cz a Kupujícím lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě Kupující – spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce. Než bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu, pak udirnytrinec.cz doporučuje Kupujícímu nejdříve využít kontakt na udirnytrinec.cz pro vyřešení nastalé situace.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.